FAQ ABONNEMENT

Alle antwoorden op uw vragen betreffende het Ecoburotic abonnement

Levering toestel


Ben ik eigenaar van het toestel inbegrepen in het Ecoburotic-abonnement?

Ja, u bezit de apparatuur vanaf de eerste dag van het abonnement, deze wordt u gratis aangeboden bij het inschrijven op uw abonnement. Het is geen verhuur.


Heeft de apparatuur dezelfde garantie als een toestel dat ik buiten een abonnement aankoop?

Het toestel geniet een volledig onderhoud en zonder uitzondering, wat veel meer is dan een simpele garantie, aangezien het de vervanging van alle aan slijtage onderhevige onderdelen omvat.


Hoe wordt het toestel geselecteerd?

Wij letten op uw wensen en uw behoeften en selecteren het meest geschikte toestel. Het kan dus een eenvoudige zwart-witprinter zijn of een groot kleurenkopieerapparaat. Het kan ook gaan om een hele vloot van bijvoorbeeld 50 printers...


Wat is de levertijd van het toestel?

De printer wordt binnen 48/72 uur na ontvangst van uw akkoord op het abonnement geleverd.


Installatie van het toestel


Hoe de printer installeren?

U kunt het toestel rechtstreeks installeren via de cd-rom die bij het apparaat wordt geleverd of via de online ondersteuning van de fabrikant, of u kunt ons de installatie toevertrouwen (service niet inbegrepen in het abonnement).


Hoe snel wordt de installatie voltooid?

Als u ons de installatie toevertrouwt, wordt er binnen 24 uur na ontvangst van de apparatuur een afspraak gemaakt met een technieker.


Toestelonderhoud


Wat houdt het onderhoud van het toestel in?

Onderhoud omvat technische telefonische ondersteuning voor alle hardwarestoringen, zonder uitzondering.

Als het probleem niet op afstand kan worden opgelost, zal Ecoburotic, afhankelijk van het type gediagnosticeerde storing, de tussenkomst van een technicus ter plaatse of de vervanging van apparatuur met een identiek of gelijkwaardig model activeren.

Het vervangen van aan slijtage onderhevige onderdelen (fuser, drum, transferkit, aandrijfrollen, etc.) is eveneens inbegrepen in het onderhoud.

Afdruk- of scanproblemen die verband houden met het netwerk, de software of de installatie van de klant zijn echter uitgesloten van onderhoud omdat ze onafhankelijk zijn van de hardware.


Hoe meld ik een printerprobleem?

kunt contact met ons opnemen via e-mail op contact@ecoburotic.com of telefonisch op het nummer 0800.14.441. We garanderen een behandeling binnen het uur (tijdens openingstijden).

Wie kan ingrijpen op het toestel?

Alleen Ecoburotic of een door Ecoburotic aangewezen dienstverlener is bevoegd om in te grijpen bij het onderhoud van de apparatuur.


Wat is de reactietijd?

De diagnose wordt dezelfde dag telefonisch gesteld. Als het probleem ter plaatse moet worden gerepareerd, komt een technicus binnen de 24 à 48 uur langs (tenzij het probleem aan het einde van de dag werd gemeld).


Wat als de hardware niet kan worden gerepareerd?

Als de printer niet kan worden gerepareerd, wordt deze binnen 24 à 48 uur vervangen door een identieke of gelijkwaardig toestel.


Levering van verbruiksartikelen en slijtdelen


Wanneer word ik afgeleverd?

Toners worden op uw verzoek en binnen 24 uur geleverd.


Kan ik van tevoren tonercartridges hebben?

Ja natuurlijk als dat geruststellend voor u is, maar in alle gevallen hebben we een permanente voorraad toners voor uw toestel op abonnement en leveren we binnen 24 uur. Dus door te bestellen wanneer de machine zegt "toner bijna op", kunt u er zeker van zijn dat u op tijd de nodige toners ontvangt.


Op hoeveel tonercartridges heb ik recht?

Het aantal toners dat tijdens de duur van het abonnement kan worden geleverd, stelt u in staat om het verwachte aantal pagina’s af te drukken, rekening houdend met een gemiddeld opvullingspercentage van 5% voor zwart-witpagina's en 20% voor kleurenpagina's (ISO 19752/19798-normen bepalen tonercapaciteit), één A3-pagina telt als 2 pagina's.

Voorbeeld: een abonnement van 2000 zwart-witpagina's / maand met onderhoud gedurende 60 maanden. Als de toner wordt opgegeven voor 10.000 pagina's, wordt het aantal leverbare toners gezet op 12 gedurende de looptijd van het abonnement.


Kan ik toners kopen die buiten mijn abonnement vallen?

Ja, en tegen een voorkeurs- en vast tarief dat door uw verkoopvertegenwoordiger wordt bepaald. Anderzijds kan alleen Ecoburotic u verbruiksartikelen leveren voor het toestel dat onder het abonnement valt.


Hoe werkt het voor slijtdelen?

Slijtagedelen zitten in het abonnement en worden ook binnen de 24u geleverd. Als de tussenkomst van een technieker ter plaatste is aangewezen om de stukken te vervangen, dan is dit ook inbegrepen in het abonnement.


Aantal afgedrukte pagina's


Wat gebeurt er als ik minder afdruk dan verwacht in het abonnement?

Als uw verbruik minder blijkt te zijn dan verwacht, worden de bijbehorende toners aan het einde van het abonnement bij u afgeleverd.

Het is ook mogelijk om een wijziging van uw abonnement aan te vragen bij uw verkoopvertegenwoordiger.


Wat gebeurt er als ik meer print dan verwacht in het abonnement?

U kunt gedurende één of zelfs meerdere maanden meer afdrukken dan verwacht zonder meerkost in rekening te brengen, het aantal pagina's in het abonnement is een gemiddelde. Dat is ook de bedoeling van het abonnement, want het aantal pagina's dat per maand wordt afgedrukt, varieert noodzakelijkerwijs.

Anderzijds, als de situatie permanent wordt (6 maanden overschrijding), bellen we u om uw verbruik nauwkeurig te bepalen. Afhankelijk van de situatie kunt u dan van tijd tot tijd toners kopen of een wijziging van uw abonnement aanvragen.


Moet ik maandelijks het aantal afgedrukte pagina's controleren? 

U kunt met een paar klikken het aantal afgedrukte en gekopieerde pagina's van de printer controleren (het is heel eenvoudig en we kunnen u de procedure sturen). Dit is echter absoluut geen vereiste.


Facturatie


Hoe verloopt de facturatie?

U ontvangt elk kwartaal (aflopende termijn) een factuur voor drie maandelijkse betalingen. Voor een abonnement van € 75 excl. BTW / maand wordt bijvoorbeeld elk kwartaal € 225 excl. BTW / € 270 incl. BTW in rekening gebracht.

De kwartaalfactuur wordt per e-mail verzonden.


Hoe verloopt de betaling?

Facturen worden automatisch betaald via automatische Europese B2B SEPA-domiciliëring 10 dagen na de uitgiftedatum van de factuur.


Looptijd


Hoe lang duurt het abonnement?

De duur van het abonnement is doorgaans 60 maanden.


Is er een automatische verlenging aan het einde van het abonnement?

Nee, er is geen automatische verlenging na afloop van het abonnement.


Beëindiging


Kan Ecoburotic het abonnement annuleren?

Ecoburotic behoudt zich het recht voor om het abonnement te beëindigen in geval van wanbetaling of te late betaling door de Klant.

Ecoburotic krijgt dan toestemming om alle resterende maandelijkse betalingen terug te vorderen en stopt de levering van verbruiksartikelen en het onderhoud van het toestel.


Kan ik het abonnement annuleren?

U kunt het abonnement op elk moment en zonder reden opzeggen door alle resterende maandelijkse betalingen per bankoverschrijving te betalen.


100 000
klanten KMO's
200 printexperts
tot uw dienst
De geschikte materiaal aan de beste prijs
Technische
ondersteuning